Süleyman Ak

Ama ne kötü, Bütün Dünya üstünde insanın insanı sömürmesi. Birtakım insanların bir takım insanları kul köle etmesi. İnsanların ömürlerini doldurmadan hastalıklar elinden gitmesi. Bir yandan insan kafası uzaya insan gönderirken, yığınlarca insanın okuyup yazması olmaması, dünyadan habersiz, ilkel insan hayatını yaşaması, ne korkunç. Her insan kafası uzaya adam gönderecek kadar bilgili olamaz, biliyoruz. Ama böyle bir çağda da insan ilk insanın hayatını yaşar mı? işte bizi kahreden bu. Herkesin ekmek bulduğu, hiç kimsenin kimse tarafından sömürüp kul edilmediği, herkesin en azından okuryazar olduğu bir dünya olmalıydı uzaya giden dünyamız...
Sayfa 54 - Can·Kitabı okudu
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
İnsan kafasının karanlıkları delmesi ne güzel...
Sayfa 54 - Can·Kitabı okudu
"...Divancı atalarımız böyle yapmışlar da biz neden yapmayalım! Bakın onlar da, Osmanlıların kanına, zulmüne, yoksulluğuna, insanı aşağılatan işleri üstüne tek bir satır var mı? Öyleyse, bizim bugünkü Türkiye üstünde onlardan ileri bir sanatımız neden olsun! Bizde kaçamaklarla, göçmeklerle, denizle, gökyüzüyle, saçma duygularla, anlamsız sözcüklerle, deli saçmaları ile, boş boş kalıp doldururuz. Bu çok kolay, hiçbir sorumluluğu yok. Başın belaya girmez. Bir de sanatçı olma övüncesi verir. Bir de ileri olma palavrası sıkarsın. Birkaç ahmak, sapık bulur, meyhanelerde onları da inandırırsın. Yalan söylediğinin, sanatçı olmadan daha önce insan olamadığının farkındasın. Ama insan olmak için, sanatçı olmak için gücün yok. Elinden başka bir şey gelmez. Denizdeki yılan hayaline koşarsın, sonra da yalanına birlikte gümler gidersin kubbede bir hoş sada değil, bir kötü sada bile bırakamazsın. Zemzem kuyusunu kirletmek epeyce bir iş seninkisi o bile değil, sen yoksun var görünürsün ama birkaç ahmağa, züppeye, meyhane yoldaşına var görünürsün... Sen sağlıklı topluma, savaş içinde kurtuluşunu arayan, dövüşen insanlara vız gelirsin. 25/12/1960
Sayfa 40 - Can·Kitabı okudu
İnsanlık başarılması gereken en kolay işi en geriye bırakmış. Atom yapmış da, göklerin ötesine aşmış da kendi meselelerini halledememiş. Açlığın, sömürünün, esirliğin, insanı aşağılatan işlemlerin önüne geçememiş daha. Asıl adaleti bulamamış insan. İnsan bu, asıl adaleti toptan bir yakalarsa bir daha ucunu bırakmayacak. Bütün kötülüklere paydos. İnsanın, bir düzene girdikten sonra en kolay halledeceği iş kendi iç meseleleri olacaktır. Esirliği, sömürmeyi, hürriyetsizliği, bencilliği kaldırmak zor olmayacaktır. Yeter ki insanların gözü açık azıcık açılsın. Yeter ki kardeş olmanın kardeş yaşamanın tadına bir kere varılsın..
Sayfa 37 - Can·Kitabı okudu