Bunca insan, hayvan, ruh, hepimiz aynı doğum, yaşam ve ölüm aşamalarından geçiyoruz... Yaşam ve ölüm, yan yana, dip dibe... O adada, okyanusun ortasındaki kaya parçasında yaşarken onun gerçekten, eksiksizce kavradığı gibi ortak varoluşumuzda, bu karşılıklı bağımlılık hâlinde birbirimize dolanmışız... O uzak kayada varoluş soyunuyor ve salt yaşamaya bırakıyor geride, ilişkiler çırılçıplak kalıyor... Ve o bu muhteşem eser aracılığıyla bize soruyor, hayır, bize meydan okuyor ki bizim dünyayla, birbirimizle kendi ilişkilerimiz üzerine düşünelim...