Nasıl olmalı ya? Garantili kesinlikler için mi yaşamalıyım? Sadece emin adımlar atabileceksem mi yürümeliyim? Sadece güneşli havada mı dışarı çıkmalıyım? Sadece başımdan küçük işlere mi kalkışmalıyım, ayağımı hep yorganıma göre mi uzatmalıyım? Sadece başaracağımı bildiğim şeyleri mi yapmalıyım? Kusura bakmasınlar... Kesinlikle olmuş dünyaları . Kıraç dağlar, çorak topraklar, susuz yazlar, susuz çöller gibi bir kesinlik.
Gözler ki birer parçasıdır sende İlahın,
Gözler ki senin en katı zulmün ve silahın,
Vur şanlı silahınla gönül mülkü düzelsin;
Sen öldürüyorken de vururken de güzelsin!