Dünya kim?.. Benden başka dünya varmı? Herkesin bir tek dünyası vardır, o da kendisi... Üst tarafı ile alakalı olmaya bile değmez... Zeki olmak, kuvvetli kafa ve bilgi sahibi olmak neye yarıyor? Bizi istediğimiz saadete götüremedikten sonra...
"Ben ikide birde böyle oluyorum, bazen bütün insanları boyunlarına sarılıp öpecek kadar seviyorum, bazen de hiçbirinin yüzünü görmek istemiyorum bu nefret filan değil... İnsanlardan nefret etmeyi düşünmedim bile... Sadece bir yalnızlık ihtiyacı. Öyle günlerim oluyor ki, etrafımda küçük bir hareket, en hafif bir ses bile istemiyorum. Taşıp dökülecek kadar kendi kendimi doğurduğunu hissediyorum. Kafamda, hiçbir şeyle değişik eşi mümkün olamayan muazzam hayaller, bana herşeylerden daha kuvvetli görünen fikirler birbirini kovalıyor...Fakat sonra birdenbire etrafımda bana yakın birini arıyorum. Bütün bu beyninde geçen şeyleri teker teker uzun uzun anlatacak birini. "
" Burada bu mahsende nasıl olur da koskoca bir ömür hapsedilir? Daha iyi, daha aydınlık bir yere varılacağına inanılmadan nasıl olurdu bu yol yürünür? Halbuki Galip amca daha başka şeyler de görmüştür. Onun da çocukluğu ve delikanlılığı Güneşli bahçelerde, geniş, olabildiğine geniş topraklarda geçmiştir. Şimdi buraya bir fare gibi takılmış bekliyor. Neyi? Ölümü! Bu korkunç şeyi beklemek için bile daha güzel bir yere intihap etmek elimizde değil..."