Kitabın ilk konularından adını başlığından alan Cinsel Aşkın Metafiziği konubaşlığına kadar gayet güzel ve cinsel ile duygusal ilişkiler konusunda oldukça güzel bir felsefe kitabı. Ancak son konu başlığı olan 'Kadınlara Dair' kısmı tamamıyla bir kadın nefreti üzerine yazılmıştır. Kadını çeşitli sıfatlar ile nitelendirerek sonucunda eksik insan olduğu kanaatine varmıştır. Kadını övdüğü durumlarda bile sonrasında kadını küçük düşürecek bir şekilde yazıya devam etmiştir. Bir erkek olarak okuduğumda bile tadım kaçtı. Schopenhauer günümüzde bu kitabı yazsaydı, haklı olarak kadınlar tarafından taşlanırdı. Aslında sadece kadınların değil, biz erkeklerin de taşlaması gerekir. Allahtan kadın düşmanı kişiler genellikle kitap okumayan kişilerden oluşuyor ki yazarın bu kitabından bir haberler. Yoksa yaptıkları yanlışların sırf bu kitapta yazdığı gerekçesiyle doğru olduğunu kanıtlamaya bile çalışırlardı.