Biz Türkiye'de yalnız Türklerin yaşadığını kabul ederiz. Bazıları Türkiye'de halkların bulunduğunu söyleyerek milletin bazı bölümlere ayrıldığını söylüyorlar. Bizim anlayışımıza göre Türkiye'de tek bir ulus vardır. Bu da Türk ulusudur. - Nihat Erim (2 Mayıs 1971)