Efendimiz amel defterini iyilikler ve güzelliklerle doldurma konusunda ashabını teşvik etmiş ve hatta ölümden sonra da amel defterinin, hayırların kaydedilmesi için açık kalabileceğini bildirmiştir. O, bir hadisinde şöyle buyurmuştur: "İnsanoğlu öldüğü zaman, bütün amellerinin sevabı da sona erer. Şu üç şey bundan müstesnadır: Sadaka-i cárive. istifade edilen ilim. kendisine dua eden hayırlı evlat (Müslim,Vasiyyet 14)Yani Efendimiz sadece bir insanın yaşarken değil,aynı zamanda vefatından sonra da iyilikleri, hayırları, devam eden ve yenilenen güzellikleri bir sevap olarak amel defterine yazdırabileceğini belirtiyor. Bu da bizi diğer insanlara hatta tüm canlılara faydası olacak hayırlar yapmaya, bu konuda zihnini çalıştırıp aksiyon almaya teşvik ediyor. Bu, bir insanın yeryüzünde azami düzeyde faydalı bir kimse olarak yaşamasının en yüksek motivasyonudur. Peygamberimizin, yolcuların istifade edeceği misafirhane yaptırmayı öldükten sonra da sevap kazanmaya misal olarak vermesi çok dikkat Çekici ve ufuk açıcıdır. (İbn Mâce. Sünnet, 200)