Aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık olur ya hani bazı işler. Bir yandan sen evi toplarsın haylaz bir çocuğun vardır topladıktan 5 dakika sonra sanki hiç el değmemiş gibi aynı dağınıklığa döner. Sen kapıyı açmak için kapı kolunu zorlarsın arkadan biri kilidi çevirir, hava almak için pencereyi açarsın,yaşlı bir teyze,birine evladım camı kapar mısın bana çarpıyor diye söyler.Acelen vardır belli de edersin aslında ama kasiyer seninle ilgilenmek yerine kasadaki paraları düzenler .. Bazen neresinden tutarsan tut, ne kadar çabalardan çabala, ne istersen iste, gözüne sokarcasına belli edersen et halini, bir tek seninle olmaz. Hep olmaz. Her şey her vakit her yerde senin istemenle gerçekleşmez. Bu döngü; bazen zorlamanın, kontrol altında tutmanın mümkün olmadığını farkettiğindeki yorgunlukla, her şeyi akışına bırakmaya, inanan biri için olacağına varacağına fakat tedbir, gayret ve çaba sonrası tevekkül etmeye , bu sıralama ile sonrasına karışmama haline dönüşür. En güzel hal belki de zihni, kalbi çok yorup kendini çok ta yıpratmamak. Acziyetimiz bu kadar net.. Kimse kudreti kendinde sanmasın. Allah'a güvenmek bütün hastalıkların özellikle psikolojik hastalıkların, buhranların, yegâne ilacıdır.
-Smyr