Narkissos için ağlıyorum, ama onun yakışıklı olduğunu hiç farketmemişim ben. Narkissos için ağlıyorum, çünkü sularıma eğildiği zaman, gözlerinin derinliklerinde kendi güzelliğimin yansımasını görebiliyordum.
Bugünlerde “insan” kavramı artık sosyal bilimlerde daha az kullanılır oldu. Onun yerine “birey” kullanılıyor... Oysa bu kelime birbirinden kopuk, atomize olan
insanlar için kullanılır. Zaten İngilizce “birey” anlamına gelen “individual” kelimesi Latince köken olarak “daha fazla bölünemeyen” demektir. Bölmekle işe başlayan bir kafa hiç insanları birleştirebilir mi?