Daha yüz yaşına ulaşmamış bu sınırımızın hemen ötesinde sanki bambaşka bir âlem, bambaşka insanlar vardı. Oysa Antep neyse, Halep de o... Artvin neyse, Batum o... Edirne neyse, İskeçe o... Hatay neyse, Lazkiye o... Van neyse, Tebriz o...
Osmanlı devletinin çöküşü batılılara ayrıcalıklar tanımayla başladı diye yazar tarih. Cumhuriyet bu tavizkarlığı gizli anayasası haline getirdi. Devşirme yasalarla pekiştirdi. Ki altımızdan döşeğimizi rahat çeksinler.
...ve böylece bizleri de iki yanlışa, ağızları birbirine bakan be arada bir hümanizm diye bir kelime kusan iki patrona daha sıkı bağlamak istiyorlar. birbirimizin kanına abanalım istiyorlar. bizim dağlarımız da güzeldir. burada da sessizlik burada da kuş sesleri...
İslam inancında doğru ile yanlış kesin olarak ayrılmıştır. Açık bir alan kalmamak üzere belirlenmiştir. Yani Kişi islamiyetin işine geldiği kadarını yaşayamaz.