Kısacası insanlar daha mutlu olabilirdi. Bazı durumlarda, hastalık, kötü mühendislik, deprem ya da fanatiklerin şiddeti tarafından öldürülmeyerek daha canlı kalabilirlerdi.
Herhangi bir toplumsal talihsizlikte, normal düzenin uzun süreli bozulmasında, her zaman insani bir gelişme, insani erdemde bir yükselme görürüz ama ne yazık ki buna her zaman insani kötülükte bir artış eşlik eder.