"Şu yaşam sevinci ne güzel bir kuvvet. Bir çocuğun içindeki o neşe etrafındaki herkese sirayet ediyor. Sonra insan nerede, ne zaman kaybediyor o sevinci de durmaksızın şikâyet etmeye başlıyor acaba?"
"Kayıplarla oluyordur belki baba. İnsan yaşam boyu topladıklarını, sahip olduklarını ya da sahibi olduğunu sandıklarını kaybederken, arada o sevinci de kaybediyor."