Eğer ateş tam da kalbimin ortasına düştüyse ne yapayım
Yağmurun patlatması gibi tohumu, nehrin birden dönüp de geriye akması gibi, soğuyan kan gibi damarlarımda
Hayat bana bir yenilgi daha yazıyorsa ne yapayım
…
Eğer kayıp gidiyorsam bir boşluktan aşağı, ne yapayım
Dilim kutlu sözlere dönmüyorsa, değilse kalbimin uşağı
Şöyle ağlayarak yalvaramıyorsam Mevlâ'ya
Harfler arasında yalpalayan o ömrü ne yapayım..
Kemal Sayar