Anı yaşa,ne geçmişin acılarıyla ne de geleceğin endişeleriyle meşgul ol,olsan da olmuyormuş gibi gözükmeyi öğrenmelisin... Bir kere geliyoruz dünyaya...
İnadına gülümsemelisin hayata, tüm acılara... onunla baş etmeyi öğrenmelisin, acılar senin aynadaki suretindir,bunu bileceksin,ama yinede takacaksın o sevimli maskeni ele güne karşı...
Gamsız olmalısın gamsız... Küçücük şeylerden mutlu olmayı öğrenmelisin,ama büyük hayallerin de olmalı inadına,ellerinle düş görmelisin, hayallerini bir bir o ellerinle yerine getirmelisin
Hayatı tiye alacaksın,bir kelebek gibi örneğin, bir gün yaşayacağını bile bile,yine de emeceksin çiçeklerin özünü... Yoksa o seni harcar... yoksa sen uzun ömürlü kaplumbağalar gibi mi olmak istiyorsun? Bugün ağlıyorsan sebebi sensin unutma, gülüyorsan sebebi yine sensin... Hayat yaptığın seçimlerdir ve hayatı akışına bırakmalısın
Nitekim bu şehirde ne zaman köpekler toptan telef edilse, ardından bir felaket gelmiş. Ya şiddetli bir deprem yâda büyük bir yangın... Tabiat onların intikamını mutlaka almış...kedilerin de köpeklerin de...!