Kitap sabır istiyor. Konusu aşkın bazen ateşli bir intihar olması mı yoksa aşkların mı bilemedim. Genç kadının yaşamak istediği hayatta tek eksiğin aşk olduğunu düşünmesi ve aşkın ona sadece kötü anılar bırakması.
Fakat sevdiklerimizi hor görmek her zaman bizi onlardan bir ölçüde uzaklaştırır. Taparcasına sevdiklerimize dokunmamak gerekir, yoksa yaldızları parmaklarımıza yapışır.
Ve Hüznüm'le ben, sevdik birbirimizi ; bizi kuşatan dünyayı da sevdik, çünkü Hüznüm'ün müşfik bir kalbi vardı ve benim kalbim de Hüzün sayesinde müşfikti.