İnsan elinden geldiğince kendi kabuğuna çekilmelidir. İlla karışacaksa da daha yüce iyiye, erdemli bir yaşama yaklaştırabilecek insanlarla iç içe olmalıdır.
Ne diyor Sabahattin Ali:
" İsteseler canımı vereceğim çoğu insanı hayatımdan çıkardım. Çünkü yokluklarına üzülmek, yaptıklarına üzülmekten daha kolay.".