Suzan gündüz

Suzan gündüz
@Suzi0717
emekli
ilköğretim
istanbul
Tokat
500 okur puanı
Nisan 2020 tarihinde katıldı

Suzan gündüz

, bir kitap okudu
Puan vermedi·80 syf.··
2021 55. kitabı
Fyodor Dostoyevski
7.8/10 · 10,9bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·432 syf.··
2021 54. kitabı
#okudumbitti #HarlanCoben #ZamanTükeniyot #430sayfa #NisanAyı9cukitap Selam canlar. Yazarın Kimseye Söyleme kitabını okumuş ve çok beğenmiştim. Bu kitabıda hediye geldi ve merak ettiğim için hemen başladım. Hikayesinin beni bu derece etkileyecek bir konusu olduğunu bilmeden başladım. " Eşyalarını kolilemeye başlamıştım' dedi Sandra. Ama bir hayatı kolilere sığdırmak çok zor" acıklı.... "Otuzlu yaşların ortasında, bekar, hassas birisin ve bu tip gösterileri seviyorsun dedi.. 'Eğer daha iyi giyinen biri olsaydın, kesin eşcinsel olduğunu düşünürdüm" espirili.... "Aptal kutusunun gücü işte" ironik "En iyi arabulucu, bütün pastayı alıp geride kırıntıları bırakan kişi değildi. En iyi arabulucu, kendi payını alırken, kalanları da mutlu bırakan kişiydi" düşündürücü??.. 13 yaşındaki bir çocuğun ilik nakli olması gerekiyor.. Ve bir doner var ama kayıp.. Acının içerisinde yol alan bir polisiye.. Düşündürücü, ironik, espirili ve zaman zaman acıklı bir serüven. Beni oldukça etkiledi. Belki kanser hastası olmamın da bunda etkisi var bilemiyorum ama etkileyici olduğu kesin. " Zaman en ümitsiz, en karanlık anları aydınlatan bir mucizeydi" Mucizeler hep bizimle olsun...
Zaman TükeniyorHarlan Coben · Martı Yayınları · 2020405 okunma
Puan vermedi·464 syf.··
2021 53. kitabı
#okudumbitti #MarkusZusak #HiçKimseSıradanDeğildir #460sayfa #NisanAyı8ciKitap Evet evet hiç kimse sıradan değildir.. Ama bazıları vardır ki seçilmişlerdir? Sizde o seçilmişlerden biri olsaydınız ve kötülükleri yok etme görevi verilseydi size, ama bunu yaparken öldürmenizde gerekseydi ne yapardınız? Cevap vermesi ne zor bir soru değil mi? Markus Zusak Kitap hırsızı kitabıyla tanıdığım bir kalem. Ve o kitabı için kesinlikle okunmalı demiştim ve diyorum da. Bu kitabı için de okunabilir güzel bir eser diyeceğim. Aslında verdiği mesaj çok güzel. Diyor ki yazar bize " mucize beklemeyin hayattan, çünkü mucize sizsiniz" Hiç kimse sıradan değildir derken bunu söylüyor aslında.. Kağıt oyunu oynar mısınız?? Ben oynamam çokta bilmem. Ama bir gün posta kutumda mesaj dolu bir joker bulmayı umabilirim heralde bu kitabı okuduktan sonra.. Küçük dokunuşlarla bile büyük mucizeler nasıl yaratılırın hikayesi bu.. Kurgusu ve sonunu bağlama noktasındaki yeteneği bence alkışı hak ediyor. Okuyun mutlaka. "Marv'la ilgili sorun, en iyi zamanlarında bile sorunlu olmasıydı" ahh ahh meğer ne büyük yük varmış omuzlarında... "Hilekarlık ve yalanla insanın neler başarabileceğini görmek şaşırtıcıydı. Raskolnikov'un bir defasında dediği gibi: ' sağduyu etkisiz kaldığında şeytan yardıma koşar'..... Bir kitabı okurken okuduğunuz bir bsşka karakterle denk gelip selamlaşmak.. " Bahaneler uydurabilirsiniz ama onlara inanamazsınız" "... Eee şeyyy ben genelde karşımdaki inansın diye uyduruyor olabilirim. Tabii bir bahane uydurmuşsam
Hiç Kimse Sıradan DeğildirMarkus Zusak · Martı Yayınları · 20206,3bin okunma
Puan vermedi·234 syf.··
2021 52. kitabı
#okudumbitti #AsherKravıtz #Koreş #233sayfa #NisanAyı7ciKitap "Havladım. Havlıyorum, öyleyse varım" "Vücut ikiye ayrılır. Dişlerin ve dilinle ulaşabileceğin alanlar ve ağzının erişemeyeceği alanlar" "Benim yaşama şartlarımın iyileşmesinin kardeşimin kötü durumunun bir sonucu olduğunun farkındaydım" Selam kitapcanlar. Bu kitap 1935 yılında Almanya'da Yahudi bir ailede Doğan Koreş adındaki bir köpeğin ağzından o dönemi anlatan bir eser. Diyor ki arka kapak yazısında "Kararları insanların verdiği bir dünyada köpek olmak kolay değildir" Okurken ilk başta çok sevimli geliyor kitap. Minik bir patinin ağzından köpeklere dair çok şey öğreniyoruz.. Hani insan için nasıl bir ailede doğduğu ve nasıl bir eğitim aldığı önemlidir deriz ya karakterinin şekillenmesi için, işte bu kitapla birlikte bunun köpekler içinde nasıl geçerli olduğunu öğreniyoruz.. Mutlu bir ailede köpeğin davranışı ile Nazi kampı için eğitilirken ki davranışı arasındaki farkları açıkça görebiliyoruz. Ve belki de en önemlisi vahşi bir amaç için eğitilmek istense bile bir köpeğin dostluğunun ve sadakatinin ne kadar büyük ve yüce olabileceğini de bir kez daha bu kitapla anlıyoruz.. Haçiko da (adını yanlış yazmış olabilirim) olduğu gibi.. "Gecenin karanlığı, birkaç saat sonra uyanmaya mahkum edildiğim kara günün yanında sönük kalıyordu" "Deneyip üzülmek, denemediğime üzülmekten iyidir" dedim kendime.. "Zor yoldan anladığım kadarıyla insanlar üçe ayrılıyordu: iyi, kötü, umursamaz." "Geceleri gözümün önüne sürekli aynı görüntüler geliyordu. Sokak ortasında yakılan ateşler, yükselen dev alevler, kitaplardan yırtılıp kömür haline gelmiş uçuşan sayfalar" bu alıntı size de kitap hırsızı kitabını hatırlattı mı???
KoreşAsher Kravitz · Koton Kitap · 201263 okunma