Suzan gündüz

Suzan gündüz
@Suzi0717
emekli
ilköğretim
istanbul
Tokat
500 okur puanı
Nisan 2020 tarihinde katıldı

Suzan gündüz

, bir kitap okudu
Puan vermedi·234 syf.··
2021 52. kitabı
Asher Kravitz
7.6/10 · 63 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·128 syf.··
2021 51. kitabı
#okudumbitti #PeyamiSafa #FatihHarbiye #128sayfa #NisanAyı6cıkitap 1basım 1931..2 basım 1968.. İlk basımdan tam 37 yıl sonra ikinci basımı yapılmış bir eser. Sonrasında sırasıyla 73, 76, 78, 80, 81, 83, 87, 89, 90, 92, 93, 94, 95, 95, 97 ve 99 da 18ci baskısını yapmış. Bende ki 99'daki 18ci basım. Şimdi bunu neden yazdım. İlk basımdan sonra yazarın haliyeti ruhiyesini şöyle bir düşündümde ne çok üzülmüştür kim bilir kitap sevilmedi diye. Tam 37 yıl yeni baskı yapmamış sonuçta kitap.. Ve daha da acısı yazar 1961 yılında vefat etmiş ve ikinci baskı ancak onun ölümünden sonra yapılabilmiş. Yani yazar bunuda görememiş. Buna tek üzülen ben miyim acaba?? Kitap en son 2020de 81ci baskısını yaptı bu arada... Neyse kitabımıza gelince Fatih harbiye özellikle son dönemde oldukça revaçta bir eser. Bunda en büyük etken kitabın dizi uyarlaması. Kitabın baskısının hızla artmasından da belli zaten.. Diziyi o dönem izleyenlerdenim. Kitap ve dizi arasında elbetteki baya bir farklılıklar var. 128 sayfalık bir eseri birkaç sezonluk dizi yapmak için elbetteki eklemeler olacaktı. Çok bilinen bir eser olduğu için çok fazla da yorumlamak alıntı paylaşmak istemiyorum. Keyifle okuyacağınız bir eser diyebilirim.. Sevgiyle....
Fatih-HarbiyePeyami Safa · Ötüken Yayınları · 199757,3bin okunma
Puan vermedi·144 syf.··
2021 50. kitabı
#okudumbitti #AzizNesin #AhBizEşekler #136sayfa #NisanAyı5ciKitap "Ah biz eşekler, ah biz eşek milleti.." O bir efsane, o bir ironi ustası, o bir öykü üstadı, o bir insan aşığı, o bir çocuk sevdalısı, o bir kavga adamı... Onun için bunları daha da çoğaltabiliriz. Her kitabında zekasına tekrar tekrar hayran olduğum bir yazar Aziz Nesin... " Hepimiz kendimize çizdiğimiz yada tasarladığımız dairenin içinde kalmıştık, dairelerimizden dışarıya çıkamıyorduk" Hayır hayır bunun corona ile bir ilgisi yok demir parmaklıksız mahkumiyet nasıl olur onu anlatıyor üstad... "İnsanlar insanca davranışı beceremezlerse, kedilerin mutluluğuna bile özenirler" " Mutluluk Apartmanı'nın sahibi Hamza bey......." Bu cümlenin sonunu özellikle getirmedim. Çok şey söylemek isterdim ama spoi olur... Mutluluk apartmanı acaba mutluluk dağıtıyor mu ki??? "Başarısızlıklarımın en acısı iki yerde, biri işimi, biride eşimi seçerken oldu" Bu alıntıdan sonra ciddi birşeyler gelecek hissi oluştumu eyyy okur... Oysa ki en komik öykülerden biride buydu. Neden mi?? Hıyk hıykk.... Okuyunca anlayacaksın "Zurnası var gümüşten, ben anlamam bu işten" Bu sözlerin olduğu bir şarkıyla memlekette ihtilal yapmak nasıl olur? Ya çok iyi ya. Kinaye, ironi veeeee tokat gibi gerçekler... "Yani bu adamın para harcamasına biz bahşiş vererek bile yetişemeyiz"
Ah Biz EşeklerAziz Nesin · Nesin Yayınları · 20161,880 okunma
Puan vermedi·124 syf.··
2021 49. kitabı
#okudumbitti #YaşarKemal #AğrıDağıEfsanesi #120sayfa #NisanAyı4cükitap "Oy ben nedem nasıl edem Başım alıp nere gidem Bu bendeki aşk ile cano cano Söyle bana nere gidem" Kitaba başladım kulaklarımda bu türkü, bitirdim yine kulaklarımda bu türkü. Ağrı dağın eteğinde diye başlaması bundaki en büyük etken tabiki. Her ay bir Yaşar Kemal eseri okumaya karar vermekle nasıl doğru bir karar verdiğimi her kitabında biraz daha anlıyorum. Nasıl buram buram Anadolu kokuyor satırları. Nasıl bizden, nasıl içten.... Hele o kendine özgü yazım şeklimi desem, şivesimi bilemedim nasıl zevkli hale getiriyor eserlerini.. "Karanlığa ışığa, her şeye, her şeye akıl erdirecekler, tek insanoğluna güçleri yetmeyecek.. Onun sırrına ulaşamayacaklar" Gülbahar ve Ahmet'in hikayesi miydi okuduğumuz? Yoksa Sofi ya da Memo'nun hikayesi mi? " Bir ömürde kırk günlük bir mutluluk... Ölene kadar bütün sevinci bu olacaktı" Alıntı size salt bir aşk hikayesi, efsane bir aşkın habercisi gibi geldi değil mi?? " Yüreklerinde bir vicdan ağrısı.. Öfke, utanç her geçen gün bir yara gibi yüreklerinde azdıkça azıyordu" Peki ama neden?.. Onun cevabı kitapta.. Ama şu kadarını söyleyeyim bu eserde vefa var, bu eserde sevda (aşk demiyorum) var, bu eserde birlik, bu eserde kenetlenme var... Bu eserde bir yürek var ki binlerce insanda aynı anda atıyor. Yaşar Kemal
Ağrıdağı EfsanesiYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202536,2bin okunma