Suzan gündüz

Suzan gündüz
@Suzi0717
emekli
ilköğretim
istanbul
Tokat
500 okur puanı
Nisan 2020 tarihinde katıldı

Suzan gündüz

, bir kitap okudu
Puan vermedi·384 syf.··
2020 130. kitabı
Michelle Cohen Corasanti
8.8/10 · 4.650 okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Puan vermedi·145 syf.··
2020 129. kitabı
#okudumbitti #ArkadiAverçenko #BirSadilinHatıraDeftri #145sayfa "Üç beş bozuk uskumru için bu kadar bağırıyorsa, kimbilir altı katlı bir apartman satmak için nasıl bir yaygara koparırdı" Amanınnnn ev satışlarının böyle yapıldığını hayal bile edemiyorummm.. Size bugün acaip matrak bir kitapla geldim. Kitabı alırken arka kapak yazısında 1920 de Bolşeviklerin Kırımı istila etmesi nedeniyle... Diye başlayan cümlenin bu kadarı yetmişti. Tabii bu nedenle de hüzünlü ve trajik bir kitap beklentisine girmiştim. Halbuki arka kapak yazısının devamında mizahi bir dil kullanıldığı yazıyordu.. Oynak Dinka, Kavurdak Manka diye başlayan öykü de biraz içiniz hüzünle dolsa da yazar onu bile komediye bağlamayı başarmış.. Hele hele bir medyum hikayesi var ki en katı insanın bile tebessüm etmesini sağlayacağı konusunda iddaalıyım.. Ya loto ile ilgili hikaye. Ay valla yazar resmen aptalsın sayın okurum dedi ya bana eee herkesin hayatında en az bir kaç kez şans oyunu oynadığını düşünürsek dünyada akıllı insan yok dememiz lazım. Gerçi işin kötü yanı haklı, orası ayrı canını sıkıyor insanın. 17 numaralı kıymadan bıldırcın dolması, 27 numaralı kıymadan biber dolması nasıl yapılır öğrenmek istermisiniz. Eee alın kitabı okuyun çok merak ettiyseniz ayyy numaralı kıyma nasıl oluyor acep.... Neyse geçelim bir kaç alıntıya.. Yalnız şunu ekleyeyim yazarın kalemi bana Aziz Nesin tadı verdi. Espiriler harika.. Ben çok azına değineceğim gerisi kitapta.. " Bugüne kadar hiç boynuzlu koyun görmemiştim, ama belli ki, yerli ırktı" ya size kopma garantisi çok güleceksiniz bu hikayeye "Bir kadının onurunun şampanya şişesinin ağzında gidip geldiği ender durumlardan biriydi bu" " ya bir lira, ya dayak" yokk böyle bir psikoloğ "Gerçek mutluluk nedir ki zaten? Mutluluğu beklemek değil mi?" " öylemi acaba?? "
Bir Safdilin Hatıra DefteriArkadi Averçenko · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2018760 okunma
Puan vermedi·107 syf.··
2020 128. kitabı
#okudumbitti #StephenCrane #SokakKızıMaggıe #107sayfa "Şiddet dolu bir dünyanın kudretini küçümseyen, heybetli bir adam çıkmıştı ortaya. Zırh kuşanmış güçleri aşağılayan bir insandı o, yumruklarıyla düzenin tunç kanuna küstahça karşı gelebilirdi. O bir şövalyeydi"?????????? Sayfa 32 Selam canlar. Kitapta bu satırları okuduktan hemen sonra acaba dedim?? Bizde beyaz atlı prenstir beklenen, New York'ta şövalye. Hayaller, umutlar hep aynıdır aslında. Daha iyi ve sevildiğin bir hayattır düşünü kurduğun. Peki ama annenin annelik, babanın babalık yapmadığı üstelik alkol ve uyuşturucunun var olduğu bir ortamda büyüyen biri için çok mu şey bu istediği diye düşünüyor insan. Ahhh birde abi karakterimiz var ki evlerden ırak.. Hani bizde de vardır, kavga etmeyi delikanlılık sanan tipler. Tamam işte abimiz de tam da öyle bir tip.. Babanın anneye söylediği söze bakalım mı? " devamlı çocuk dövülmez" yani çocuk dövlmez değil de devamlı dövülmez ara sıra dövebilirsin hani... Bu kitap yayınlandığı tarihte çok tepki çekmiş. Nedeni ne biliyormusunuz. Fazlasıyla gerçekçi ve izlenimci olması. Namus kavramının derinlemesine sorgulanabileceği şahane bir eser.. Kesinlikle okunacaklar listesinin başında yer almalı. Belki bir yeşilçam filmi tadı bırakabilir okurda ama yazar resmen tokat ata ata okurun gözüne sokmuş bazı gerçekleri. Sanırım rahatsız olan kesimde baya bir gocunmuş olmalı ki tepki göstermiş kitaba. Oysa argo bile yık kitapta. Çok gerçekçi ve yalın bir şekilde aile böyle olmaz, evlat daha ilk hatasında gözden çıkarılmaz, elalem ne der hapishanesine böyle kolay girilmez demiş. İyide demiş kalemine sağlık. Ben yazarın Canavar isimli kitabına da bayılmıştım. Neyse alın okuyun sevgili okur. Pişman olmazsınız. "Bir an için, kendi tanıdığı kadınların da ağabeyleri olup olmadığını az da
Sokak Kızı MaggieStephen Crane · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20202,092 okunma
10/10
·1025 syf.··
2020 127. kitabı
#okudumbitti #fyodormihayloviçdostoyevski #karamazovkardeşler #1025sayfa "Şu korkunç sanık, çocukluğunda, babasının evinde şefkat gördüğü bir adamın verdiği bir kilo fındık için tam yirmiüç yıl minnet duymasını bilmişti. Selam kitap canlar. Kitabın beni en çok etkileyen cümlesi bu oldu.. Okurken yeşil yol filmine gittim geldim. Nedenini söylemek isterdim ama okuyacaklar açısından ipucu olur diye girmeyeceğim nedenine.. Oblomov okuduktan sonra oblomovluk diye birşey olduğunu öğrendiğimiz gibi, karamazov kardeşleri okuduktan sonra da karamozovluk diye bişey olduğunu keşfediyoruz. Peki nedir karamazovluk. Ayyy nasıl desem ki. Baba karamazovdan bahsetmek lazım bunu anlatabilmek için ama pekkk sevimsiz bi tip ya... Neyse alıntılarla devam edeyim. "Sızlanmanın doyurucu yanı içteki acıyı deşip taşırmakran ibarettir. Böyle bir keder avunmada istemez, çaresizlik onun besinidir. Sızlanmalar, kanayan yarayı büsbütün azdırmak ihtiyacından başka bir şey değildir" demek ki ne yapıyoruz, sızlamaya paydos diyoruz "İçimizdeki her kötülük bunun farkına vardığımız anda temizlenir. Korkudan da kaçının, korku yalan doğurur" offf alkışş "Toplum, ezici gücüyle suçluyu kendinden koparır" " sefiller ve Vel jean'a bin selam dedim cümleyi okuyunca.. "Zaten Karamazov'luk şöylece özetlenebilir: Şehvetli, kar düşkünü ve akıldan yoksun" " ahaaa karamazovluk " Fakat aşık olmak sevmek değildir. İnsan nefret ederken de aşık olabilir"" he heee en büyük aşklar kavgayla başlar misali "İnsan yüreğini gözetleyenlerin canları cehenneme " katılıyorum sevgili yazarım "Çirkefin tadı başka.. Herkes kötüler, ama gene de içindedirler. Şu farkla ki, onlar gizli, ben apaçık yapıyorum"" " Ezilen bir adama, etrafındaki herkesin velinimet kesilmesi son derece ağır gelir" "insanlara vicdanlarını ve ekmeklerini elinde
Karamazov KardeşlerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202145,3bin okunma