Suzan gündüz

Suzan gündüz
@Suzi0717
emekli
ilköğretim
istanbul
Tokat
500 okur puanı
Nisan 2020 tarihinde katıldı

Suzan gündüz

, bir kitap okudu
Puan vermedi·344 syf.··
2022 77. kitabı
Stefan Zweig
8.6/10 · 1.025 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·400 syf.··
2022 76. kitabı
#okudumbitti #UptonSinclair #ŞikagoMezbahaları #400sayfa #EkimAyı12ciKitap "Ölüm yataklarında çalışan adamların leş gibi kokusunu yirmi metre uzaktan alabiliyordunuz, temiz kalmak mümkün değildi, en özenli adamlar bile sonunda pes edip leş gibi dolaşmaya başladı." Alıntıya aldanıp kömür ocaklarında çalışanların hikayesinin anlatıldığını zannedebilirsiniz ama kitap bambaşka bir iş kolunda yaşananları anlatıyor. Aslında kapitalizmin vahşi doğasını bu kadar çarpıcı, bu kadar gerçekçi ve bu kadar somut bir şekilde anlatan sayılı eserlerden biri bence Şikago mezbahaları. "Bir tek pazarları vardı, onda da yürüyecek halleri olmuyordu." Ayda sadece bir pazar evde olan eski bir tekstil işçisi için şu cümlenin ne ifade ettiğini nasıl anlatayım ki. Kitabın arka kapağında "gücünü gerçeğin acımasızlığından alan sarsıcı bir roman" ifadesi kullanılmış. Buna sonuna kadar katılıyorum. Yazar bu kitabı yazabilmek için kimliğini gizleyerek bizzat çalışmış o mezbahalarda. Zaten bu kitaba öyle güzel yansımış ki resmen okurken sizde yaşıyorsunuz karakterlerle birlikte o süreci. Bu kitaptan çok fazla alıntı yapabilirim ama yapmayacağım. Çünkü altını çizdiğim her bir cümle yüreğime işledi ve ben onların hepsini paylaşmaya kalksam bu yorum bitmez. O yüzden kısaca şunu söyleyeyim. Okumadıysanız bu kitabı muhakkak okuyun. İşçi bilincinin önemini, insan olmanın erdemini ve ayağımızdaki prangaları çok net ortaya koymuş çünkü. Herkesin bir noktada hayatından bir parça bulacağına bahse girerim.
Şikago MezbahalarıUpton Sinclair · Sel Yayıncılık · 20261,184 okunma
Puan vermedi·120 syf.··
2022 75. kitabı
#okudumbitti #JonasHassenKhemiri #KardeşlerimiArıyorum #116sayfa #EkimAyı11ciKitap Selam. Yazardan okuduğum ilk eser oldu Kardeşlerimi arıyorum. 15 ayrı ödül almış bu eser. Okumaya başladığınız ilk an biraz aklınız karışabilir çünkü kitapta normal diyaloglar arasına serpiştirilmiş iç sesler eşliğinde okuyacaksınız kitabı. Kafa karışıklığına neden olan bu iç sesleri anlamamız için hiçbir noktalama işareti kullanılmamış olması. O kısmı oturttuktan sonrası enfesti. Kitabın konusuyla ilgili şu kadarını söyleyeceğim. Stockholm'de bombalı bir araç patlatılır. Ve bundan sonrası Avrupa'da olağan şüpheli olarak kabul edilen Ortadoğulu ve Afrikalı göçmenlerin endişe, korku ve paranoya ile verdikleri iç savaşa tanıklık ediyorsunuz. Etkileyici bir eser. Zaten alıntılardan da anlaşılacaktır sanırım bu. "Öfkeye kapılıp kalmak, korlaşmış bir kömürü birine fırlatmak için avuçlamak gibidir:Sen yanarsın" "Huzur veren tek bir kelime, bin tane boş sözcükten daha iyidir" "Dün tarihtir, gelecek muammadır, ancak bugün bir armağandır" Harika değil mi? "Hayat devam ediyordu işte, her şey her zamanki gibiydi. Yanan araba kaldırılmış, kaldırımlar yıkanmıştı. İnsanlar kahve içiyor, acıbadem kurabiyeleri ısmarlıyor, etrafı seyrediyorlardı" bir ekleme yapmadan geçemiycem bu alıntıya. Şöyle ki olayın üzerinden daha 24 saat geçmemişti bile...
Kardeşlerimi ArıyorumJonas Hassen Khemiri · Pegasus Yayınları · 2017174 okunma
Puan vermedi·250 syf.··
2022 74. kitabı
#okudumbitti #AliLidar #KederleBakanKediler #78Sayfa #EkimAyı10cuKitap Selam kitapcanlar. Ali Lidar'ın yeni şiir kitabı Kederle bakan kediler'in daha ilk sayfasını açıp Çağbozumu... kelimesiyle karşılaşınca şöyle bir bakıp kaldım. Aklımdan o an birçok şey geçti. Hani deriz ya nasıl bir çağa denk geldik biz böyle diye işte o tek kelimede saklıydı cevap sanki. Çağbozumu bozulan insanlığımızın, kaybettiğimiz değerlerin, yitip giden ve günden güne değersizleşen aşkların, kısaca hayatın her geçen gün kötüye giden taraflarına bir gönderme gibi geldi. Bir şiirinde içinde geçiyor bu kelime. Ama ben kitaptan Soma işçileri anısına kaleme aldığı şiiri Amasra bartın'da yaşanan patlamada hayatını kaybedenlerin anısına paylaşarak bitirmek istiyorum bu kitabın yorumunu... Soma çocuklarına... Bu yağmurda bir şey var beni yakıp kavuran Göğe baksın devlet erkanı her taraf karbonmonoksit Suyla yağan kömür karası tırnağımıza kadar karardık Bu yağmur başka türlü kepazeliğimize yağan Acımız büyük, keder, fatiha, Allah, toprak Susun bi bi dinleyin bakın yağmur bi şey söylüyor Ağlayan annelerin arasında bir çocuk Dünyanın en öbemli sorusunu soruyor Hadi bakalım hep birlikte cevap verelim şimdi "Anne, babam bu gece eve gelmeyecek mi?"
Kederle Bakan KedilerAli Lidar · Sakin Kitap · 2022602 okunma