Ne Olmalı?
Bir et yığını olmaktan uzaklaşmalı
Düşünmeli insan!
En başta kendinin öğretmeni olmalı
Ahlakı, öldürmemeyi, umudu öğrenmeli
Sonra avukat olmalı
Haklıyı savunan
Haksızlığa susmayandan...
Hakim olmalı
Yeri gelince kalemi kırmalı
Yeri gelince kuşu kafesten bırakmalı
Doktor olmalı
Kasvetli ruhları iyileştirmeli
Kendi reçetesini yazmalı
İnsan olmalı
İnsanlığı meslek edinmeli
Vicdanını sağ kolu yapmalı...
ve
Sevmeli insan, tüm sevgisizlere inat ...
" Cahil birinin cahillik etmesinde şaşılacak ne var? O cahil insandan, seni üzen yanlış davranışı beklemediğin için suç sendedir. Çünkü onun bu kötülüğü işleyeceğini anlaman için yeterince araçla donatmıştır seni aklın ve gözlemlerin. Ama bunu unutmuşsundur, bunun için kendine değil de onun bu davranışına şaşıyorsundur. Birini sadakatsizlik ya da vefasızlıkla suçladığında, dikkatini kendine çevir, çünkü suçun sende olduğu açıktır: O karakterde birinin sözünü tutacağına güvendiğin için... Ya da ona iyilik yaparken bunu karşılık beklemeksizin yapmadığın için... Ve ödülü, salt o eylemi yapmakla aldığına inanarak iyilik yapmadığın için... Suçlusundur."
~Aurelius