"Tanrı'nın cezalandırıcı olacağına inanmıyorum." diyordu babam. "Tanrı şevkat ve merhamet doludur. Onda şiddet yoktur." Sarı gözlerini babamın yüzüne dikerek bir süre öylece bakmıştı Nesim. "Yanılıyorsun" demişti sonra başını usulca sallayarak, "Tanrı, merhametten de şevkatten de daha büyüktür. Tabii, şiddet ve cezadan da. O'nda hepsi vardır; O'nda hepsi birdir. Bir olmak demek, çok olanı bir görünümde toplamak demektir, ama farklılıkları silmeden, aynılaştırmadan, birbirine benzetmeden. Çünkü her varoluşun bir anlamı vardır. Çoğu zaman mesele Tanrı'nın ne olduğu değil, bizim onda ne gördüğümüzdür. Sevgi dolu olanlar merhameti görür, zalim olanlar şiddeti. Zeki olanlar aklı görür, aptal olanlar kör inancı; alimler bilimi görür, cahiller mucizeyi."
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!