Sen sana kaldın, ne kadarsan ona kaldın, acı duyma, kendine acıma, apoletlerini, kılıcını arama. Şeytan ya da benlik ne derseniz deyin insandan zaten tabiatında olan ve onda güçlü olan şeyi ister.
Ne yazık değil mi, bir de zavallı kediye derler gizli yer ama aşikar yalanır, diye. İnsan halbuki ne kadar gizlenmeli ki sırlar Allah ile arasında kalsın. Gizlene gizlene sıkışa sıkışa kurusun ve belki azalsın. Böyle dökülünce, kabartılınca halbuki zillet de bereketli oluyor.