Talay

Talay

, bir kitap okudu
Puan vermedi·304 syf.··
2024 21. kitabı
John Fowles
8/10 · 11bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·208 syf.··
2024 19. kitabı
Yazarla tanışma kitabım öncelikle bunu belirtiyim. En çok bilinen eseri "Çingeneler"den önce öykülerden oluşan bu kitabını okumam benim için çok iyi oldu çünkü çingenesinden köylüsüne kitapta geçen karakterlerin ağızlarına aşina olsam da yazı dilinde argo da eklenerek okumak zor oldu, itiraf ediyorum bu ne demek yani diye kaldım bazen. Neyse ki uyarlamasını yapan kişi bu noktada imdada yetişmiş ki dipnotlarda bunları bir bir öğrendim. Örnek oluşturması için: Gelmiş, merak etme, avşam gittikleri yerden tam on papel ucalanmış*... Hem de öyle habe kaymışlar* ki dimen." Çingeneler kitabında beni nelerin beklediğini anladım kısaca :) Neyse bu kitaba dönersem konusu ağır olan öyküler yoğunlukta olsa da güldürenleri de yok değildi. En beğendiğim & üzüldüğüm Artun Babası oldu. Toplamda 27 öykü var kitapta Türk Edebiyatı okumayı seviyorsanız önerimdir ama seçici davranıyorsanız ertelemenizi hatta okumamanızı tavsiye ederim çünkü çok daha güzelleri edebiyatımızda mevcut. İyi okumalar -.-
Perili Bostan - Toplu Hikâyeleri - 1. CiltOsman Cemal Kaygılı · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024256 okunma
4/10
·864 syf.··
2024 18. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 12 Mart 2024 20:41
Üniversitede tanışan dört arkadaşın yıllar içinde başına gelenleri konu edinmiş bu kitap diyeceğim ama yoğun olarak Jude & diğerleri gibi daha çok. 822 sayfalık kitabın konusunu kısa tuttum çünkü beğenmediğim için sebeplerimi aşağıya sıralayacağım. Bir kitabın sayfa sayısının çok olması içeriğinin doygunluğuyla doğru orantılı olmuyor ne yazık ki. Öncelikle kitap çok ama çok uzun. Yarı yarıya kısaltılmış olmasını tercih ederdim. Konusu güzel seçilmiş olmasına rağmen karakterlerin özellikle de ana karakterin özelliklerinin iyi betimlenmediğini düşündüm. Bazı olaylar oluyor ama bu, o mu şimdi? Zemini düzgün kurulmamış karakterleri özellikle de ana karakteri hiç ama hiç sevmedim. Kitap bölümlere ayrılmış olsa da dağınıktı, bazen kronolojik ayrılmış, bazen anlatıcı karakter kimse ona göre ayrılmış. En son nerede kalmıştım şaşırdığım olmuştu bu yüzden. Neden anlatıldığını hala daha anlamadığım ayrıntılar o kadar gereksizdi ki kitabın son sayfalarına geldiğimde devam eden uzun uzadıya anlatım yüzünden kitap bitmeyecek diye buhran geçirmeme ramak kalmıştı. Sonraysa bir çırpıda yazılmış hissi veren o birkaç sayfayı okudum çok şükür. Kendini hazırla, ağır dram var aman şöyle aman böyle yorumlarını okudum, duydum ama dediğim gibi konusuna göre güzel işlenmiş bir kitap değildi, beni etkilemedi. Katlanamadığım bir kitap olduğunu söylersem kitabı beğenenler kişisel algılamasın. Son dönemlerde okuduğum en dram barındıran kitap Reşat Nuri Güntekin'in Acımak'tı. Boğazım işte böylesi kitaplarda düğüm düğüm olur, bir sonraki bölümü okusam mı, okumasam mı, yüreğim kaldırır mı tedirginliğini buram buram hissederim. Önerim değildir.
Değersiz Bir HayatHanya Yanagihara · Doğan Kitap · 20245,6bin okunma