Yola bakıp durunca hayat ne kadar uzun, zaman ne kadar geniş, yoldaş ne kadar vefakâr görünüyor. Yola düşünce anlaşılıyor meğer vakit darmış, zaman azmış ve yol ne kadar kısaymış. Yolcu da yoldaş da kendi derdinde, herkesin vefası yalnızca kendineymiş..
Gitmen gereken yerde kalmaya ısrar ettikçe değersizleşecek, bırakman gerekeni tutmaya çalıştıkça da yaralanacak, onarmaya çalıştıkça suçlanacak ve sonunda kötü biri ilan edileceksin..
Bazen sadece bir çıt sesi duyarsın.
Bu sesi duyduğun zaman da gitmen gerekir.
Bazen bir eşyadan gelir
Bazen üçüncü bir şahıstan.
Çünkü kader
Bazıları abajur alır evlerine
Bazıları da portatif bir lamba taşır yanında
Bazılarının koltuk takımı vardır
Bazıları da otelde yaşar
Bazen her şeyi birden istersin
Bazen de her şeyi bırakıp
Siktir olup gitmek.