EBoy

EBoy
@Tepecini
Reader , Writer, Runner, Cooker, Father
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
1/10
·236 syf.·
2021 11. kitabı
Zaman ve para israfı... Hayatımda ilk defa bir kitabı okumadan bırakmak istedim. Bu kitap için daha fazlasını yazmak büyük lütuf olur ama sırf kötüleyip bırakmamak adına bir kaç şey yaziyim ki ne okuyacağınızı bilin; 1- Ne Osmanlı teması var ne de dolu dolu bir Punk teması... İngilizceden bozma Osmanlıca gibi gösterilen bölüm başlıkları (Ottopunk olacak ya)... Tümünü toplasan 1 sayfa etmeyecek kültürel tasvir ve kelimeler... 2-Tüm karakterler ve anlatım günümüz Türkçesi ile sürerken arada karşınıza çıkan alakasız bir Osmanlıca kelime koyma gereksinimi... Bir örnek vermek gerekirse "Bevletmek", yani idrar yapmak. Yahu her şeyi günümüz dili ile yazmışsın bir tek işemek yazmak mı zor? Yok ama eski kelimeler kullanılacak ya kullanmak lazım. Bu kelimeler metin günümüz Türkçesi ile akarken göze çok batıyor ve sırıtıyor. 3- Tasvirler ve olaylar; Eli'nin kitabı, Mad Max ve Ben Efsaney'im karışımı, çakma, ergen ötesi bir hikaye ile ele alınmış durumda. Kaldı ki Wattpad de bile bundan daha kaliteli post apocaliptic kurgular mevcut. Bir yığın anlamsız, sebepsiz olay... Örneğin: Askerle dolu, çok tehlikeli, acayip korumalı mekan var. Ama siz kapıda nöbetçiye soru sorup oyalayın ben arkadan sızar, silah deposunu dolap kapağı açar gibi açar soyarım... Ama tesis çok korunaklı filan... 4- İnsan, Ihsan Oktay filan varken biraz açar bakar hiç değilse. Ne biliyim adı Ottopunk, Ottomania diye oluşan bir eserde, araya da zaman zaman Osmanlıca kelime sıkıştırmak zorunda kalmışken bir iki tane Türk ismi olabilirdi. (Dahası bu dünyanın Osmanlı son dönemlerinden etkilendiği yazıyordu bir forumda) oysa kitabın alakası Osmanlı'nın herhangi bir dönemiyle alakası yok. Hiç mi güzel birşey yok hocam? Bir tek kapak güzel. Yazık edilmiş bir kapak tasarımı olmuş zira Ebeahel Lurci'nin açık ara en
OttomaniaErim Şişman · İthaki Yayınları · 068 okunma
7/10
·300 syf.·
2021 10. kitabı
İngilizce seviyem için okuduğum 4. Kitap. Genellikle askeri terimlere hakim biriyseniz rahatlikla okuyabilirsiniz. Benim icin iyi bir hatirlatici ve kelime gelisimine katki sağlayıcı eser oldu. Kitapta birbirinden farkli asker oykuleri yer almakta. Genelde Gelibolu ve Fransa cephesi üzerinde çatışmış olan askerlerin hikayeleri bir araya getirilmiş ve hepsi müttefik kuvvetlerin askerleri. Haliyle anlatilan hikayeler Ingiliz ve Avustralya askeri ağırlıklı. Esere ilişkin en beğenmediğim nokta tarafsızlığı. Zira bir tarafın digerini ovmesini beklemiyorum ama surekli barbar ve zalim gösterilen bir tarafa ait tüm hikayelerin, soyle duydum, boyle anlattilar, eltimin kizi gormus seklinde olması üzücü...
In the Line of Battle: Soldiers’ Stories of the WarWalter Wood · Project Gutenberg · 01 okunma
2/10
·160 syf.·
2021 9. kitabı
Bu tarz kitaplar okuyunca kitaba ayrı, yayın evi-çevirmene ayrı puan veremediğim için bu uygulamaya kızıyorum. Kitap benim için hikaye olarak 10 üzerinden 4/5 olabilir. Lovecraft, King , Poe okuyup bu tür eserleri okuduğunuzda çok da dolu dolu bir keyif alamıyorsunuz. Çeviriye gelince kitabi Kidega yayınlarından okudum ve ancak 1 verebilirim... Resmen Google Translate'den okumuşum gibi. Berbat ötesi bir çeviri ve cümle geçişleri... Sanıyorum kendileri de ne kadar kötü bir iş yaptıklarını fark etmişler ki hemen her siparişe bu kitabı ücretsiz hediye ederek stok eriyorlar. Kidega bu şekilde kitap basacaksa kendilerine bol şans diliyorum... Bu eseri illa okuyacak olanlar için başka bir çeviride şanlarını denemelerini öneriyorum.
Bly MalikanesiHenry James · Kidega · 20202,376 okunma