Sabiha Sultan’ın bir deyişiyle bitirelim.Kendisi Cumhuriyet ve saltanatın alâkası için; “O Türklerin imparatorluğuydu, bu da Türklerin cumhuriyetidir” demişti.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Diğer padişahlar kendilerini daha ziyade Müslümanların halifesi olarak görürken,Abdülhamid bu ulusu kimin taşıyacağının farkına varmıştır.Diğer yandan sorumluluklarının da bilincindedir ve Müslüman değerlerini de sahiplenir.Hiç kimse Abdülhamid kadar Arapları başa geçirmemiş,hiç kimse onun kadar Kürtlere iltifat etmemiştir.Arnavut’a ve Boşnak’a onun kadar değer veren yoktur.Türklere ayrı bir sevgisi var mıydı bilemeyiz ama ihtimam gösterdiği anlaşılıyor;doktor olmayan Anadolu’ya doktor getirmiş,çocukların yetişmesi için okul yaptırmıştır.Bunlar bugünle ölçüldüğünde olağan sayılabilir ama o dönem için çok büyük hadiselerdir.