Son dönemlerde okuduğum en etkileyici metinlerden biri oldu Gemiden Düşen Adam.
Adından da anlaşılacağı üzere içerisinde gemiden düşen bir adamın hikayesi yer alıyor. Karakterimiz Pasifik okyanusunda ilerleyen bir gemide seyahat ederken bir sabah gün doğumunu izlediği sırada talihsiz bir kaza sonucu kendini okyanusun içinde buluyor.. Kitap oyunca karakterin düşüncelerini kızarak, şaşırarak, gülerek ve ne yazık ki üzülerek okuyorsunuz. Üstelik tüm bu duyguları epey etkileyici bir tonda hissetmenize neden oluyor. Yazarın olağan, sade ve sanırım tam da bu nedenle sahici olan anlatım tarzını çok sevdim. Neredeyse her satırda kendinizi karakterin yerine koyamadan edemiyorsunuz. Ayrıca karakterin davranışları, aklından geçenler sizi felsefi sorgulamalara da itiyor zaman zaman. Ben diyaloglar kitabı olduğu için alıp okudum ve çok keyif aldığım bir diyaloglar kitabı oldu.
Herkese keyifli okumalar dilerim.
Napoli Romanları serisinin ikinci kitabı Yeni Soyadının Hikayesi.. Seri eserlerde insan ister istemez kitabı bin öncekiyle kıyaslarken buluyor kendini. Kuşkusuz serinin ilk cildi de çok güzeldi ancak bu kitapta neredeyse her bölümde yeni bir olayla karşılaşıyorsunuz. İlk kitaptan daha kalın olmasına rağmen oldukça akıcı bir şekilde ilerliyorsunuz. Tam olarak ilk kitapta kaldığınız yerden ve yine oradan tanıdığınız karakterlerle yola devam ediyorsunuz. elbette zaman hızla akıyor ve karakterlerimiz de büyüyor.. Onlar büyüdükçe sizin de karakterler hakkındaki fikirleriniz netleşiyor. En azından benim için öyle oldu. Yaşanan olaylar daha fazla olduğu için ve karakterlerimiz artık birer çocuk değil, yetişkin oldukları için davranışları biraz daha keskin bu eserde. Olaylardan hiç bahsetmeden yazarın anlatım biçimine bayıldığımı ve bu seriyi herkese tavsiye ettiğimi belirterek sona gelmek istiyorum. Serinin devamı için çok heyecanlıyım..
Keyifli okumalar dilerim.