Yazarın en iyimser eserim dediği Benim Adım Kırmızı adlı romanıyla ilgili düşüncelerim:1.Yıllar önce aşkınızı ilan ettiğiniz ama sizi reddeden bir sevdiğiniz var , yıllar sonra karşılaştığınızda size bir şans veriyor ve siz bundan cesaret alıp onu oral sekse zorluyorsunuz...
2. Osmanlı dönemindeki oğlancılık gerçeğinin neredeyse her sayfada okura dikte edilmesi.
3. Nakkaşlık sanatı hakkında abartılı ve okuyucuyu sıkacak derecede ansiklopedik bilgiler verilmesi.
4. Polisiye romanda bir klişe kurgu olan katil kim ? Parodisi üzerinden ilerleyen bir olay örgüsü.
5. Postmodernist romanın özelliği olan yazar- anlatıcı oyunu.
6. Doğu -Batı karşılaştırması ve bunun Osmanlı üzerinden verilerek devletin itibarsızlaştırılması.
Sonuç: Neredeyse bütün eserlerini okuduğum yazarın övgüyle bahsedilen Benim Adım Kırmızı romanı malesef beklentimi karşılamadı. Beyaz Kale romanı bu bağlamda ve tarzda yazılan, daha hacimsiz olmasına rağmen daha iyiydi bence.
Yine de Pamuk okurları için okunmaya değer bir eser olduğunu da söylemek gerekir...