Deneyim bize her gün başkalarının üzerimizde edindiği fikrin açınlayıcı değerini ya da başkalarının salt sessiz ağırlığıyla bize uyandırdığı açık görüşlülüğü öğretir. Tek başımıza kendimizi kötü tanırız ve kötü yargılarız. Bu nedenle bizi canlandıran başkasının yalnızca cömert bakışı değildir. Eğer bu bakışı algılayan ben liyakatlilik durumunda bulunuyorsam,düşmanca,kıskanç ya da kayıtsız bir bakış bile beni canlandırabilir.