Tüm mesele nasıl bir çocukluk yaşadığınızla ilgili; sürekli yediği dayaktan kurtulmak isteyen çaresiz çocuk, yalanı koruyucu kalkan niyetine kullanır. Çocukluğunda dayak yiyen, büyüyüp iktidar sahibi olunca siyasi rakiplerini/ muhaliflerini dövüyor…
Gelenek bize Avrupa saraydan geldi. Monarşi geleneğinde prensler dövülmezdi, yanlış yaptıklarında cezalandırmak için prensin yanında aşağı tabakadan bir çocuk olurdu Prens cezalandırmak istendiğinde dayağı bu çocuk yerdi.