Tomris Han

Tomris Han
@TomrisHan01
Ben, yabancı kaynaklı hiçbir fikri benimsemeye tenezzül etmeyecek kadar millî şuur ve gurura malik bir Türk‘üm. Siyasi, içtimai mezhebim Türkçülük‘tür.

Tomris Han

, bir kitap okudu
Puan vermedi·72 syf.·
4 saatte okudu
·
2022 63. kitabı
Stefan Zweig
7.1/10 · 37bin okunma
Reklam
Yönetenler bizim saçma olarak adlandırdığımız şeyler karşısında asla tınmazlar, üstüne üstlük bilinci köreltmek ve aklı boşaltmak için bunlardan yararlanırlar
Sayfa 286·Kitabı okudu
İnsan soyunun ahlaki kusuru ne bugüne özgüdür ne de düne, tarihseldir, çok eski zamanlardan gelmektedir
Sayfa 105·Kitabı okudu
8/10
·168 syf.··
2022 59. kitabı
·
36 saatte okudu
·
Okunma: 22 Temmuz 2022 23:17
Yıllardır bir çok tartışmaya neden olan, hakkında binbir türlü söylentiler olan ve hâlâ gündemden düşmeyen mesele Köy Enstitüleri!! Kapatılmasa idi yok şöyle olurdu, yok böyle olurdu, bu halde olmazdık, Amerika talimatı ile kapatıldı... Bir sürü söylenti dönüp duruyor. Hangi fikirden olursa olsun çoğu insan da bu kadar söylemin üzerine araştırmadan söylenenlere itibar edip hayıflanmaya devam ediyor. Uzun yıllardır bozuk eğitim sistemini neredeyse buna mâl ediyor. Meselenin baska bir boyutunu da bu yayından okuyoruz... Köy Enstitüleri'nin en büyük amaçlarından biride komünist-marksist ideolojiyi yaymaktı. Özellikle "Hasanoğlan Enstitüsü" bu konuda başı çekiyordu. Türkiyede bir işçi sınıfı olmadığından amaçlarını köylüler ile neden gerçekleştirmesinlerdi?? İdeolojik tarafı bir yana bırakırsak amaç köylüyü eğitmek olsada bu enstitüler köylünün üzerinde bir yüktü. Çünkü her şey köylünün sırtına yüklenmişti. Bina yapımında daha çok köylü çalışacak, öğretmenin geçimini toprak ve hayvan vererek köylü karşılayacak, itiraz edeceği bir yer yok çünkü İnönü ve Hasan Âli Yücel sayesinde Enstitülerin yetkileri sınırsız ve buralara, Enstitü müdürlerine itaat etmeyenlerin cezası büyük!! Vali bile karışamıyor. Sınıfsız toplumdan bahsedenler köylü-şehirli ayrımının da büyük ölçüde önünü açıyor. Enstitüye sadece köylüler kabul ediliyor, her bakımdan Enstitüler şehir okullarından ayrıcalıklı, burada görev yapan öğretmen 20 yıl boyunca oradan ayrılamaz...öğretmen geçimini sağlamak için toprağı ekip, hayvanına bakacak eğitim mi verecek?? Bunu kötüye kullanan öğretmenlerde olmuştur. Çok partili hayata geçiş dönemi ile birlikte sorunlar ciddi şekilde mecliste yer almaya başlamış, artık şikayetler mecliste dile getirilerek çözüm yollari aranmıştır. Rakiplerinin de ortaya çıkması ile
Köy EnstitüleriCezmi Bayram · Ötüken Neşriyat · 202025 okunma