• Hizmetçileri ve bolca parası olan Mustafa Bey'in oğlu felatun bey tam alafranga adamı. Her gün farklı kıyafetler giyer ve alafranga mekanlarda takılır. Batılı olmayı gösteriş yapmak sanıyor Felatun Bey. Kitap yanlış batılılaşma konusunu işlediğini söylemek isterim. Rakım efendi mi? Ahh nerede kaldı böyle iyi insanlar. Efendi mi efendi, nazik mi nazik tam Osmanlı Beyefendisidir kendisi. Annesi öldükten sonra dadısıyla yaşamaya başlayan Rakım'ın önü açılır ve yabancılara ders vermeye ve Fransızca çeviriler yapmaya başlar. Varlıklı duruma geldikleri zaman eve bir cariye alırlar ve ismini canan koyarlar. Cariyesini almak için çok para teklif edenleri kabul etmez, etmeyi düşünse bile o parayı cariyeye verme düşüncesi içersine girerdi. Ah Felatun Bey olsa parayı yemişti bile. Felatun beyin gülünç işleri, Rakım'ın efendi duruşu dillerden düşmüyordu. Bu iki zıt gencin hikayesi nasıl ilerleyecek sizce?
.
• Ahmet Mithat'ı ilk kez okudum ve hayran kaldım. Anlatış tarzı çok hoş. Bu kitabı yıllar sonra okuduguma pişman oldum. Diğer kitapların mutlaka bu sene içerisinde okuyacağım.