Sigaranın o kadar sevilmesi, nikotinin gücünden değil, bu boş ve anlamsız âlemde, insana anlamlı bir şey yaptığı duygusunu kolaylıkla vermesindendir, diye düşünürüm bazan.
Ama insanoğlu aptal olmasa bile dehşetli nankördür. Nankörün nankörüdür. Hatta bana göre en uygunu, insanı iki ayaklı nankör bir mahlûktur diye tarif etmektir.
Kalpten kalbe can gitmiyorsa, ruhlar artık birbirine dokunamıyorsa, kelam kapısına mühür vurulmuşsa artık bitmesi gereken ilişkidir. Fakat gel gör ki yine yüreğim kes at diyemiyor. Bırak bir yanı da eksik kalsın amma topal amma kör yine de sürsün istiyor. Oysa bilirim, bu sürsün isteği sürünmekten başka bir şey değildir. Gönül müydü her şeye konan? Evet, o idi..