Siyasetin ayrıştırıcı dili dinin kucaklayıcı dili ile birleşir mi? Nihayetinde insanlar egemen olabilmenin ve egemenliklerini uzun süreli sürdürmenin meşruiyetle ilgili olduğunu uzun zamanlar önce görmüşler. Ve de bu bağlamda dinin toplumsal boyuttaki en temel işlevlerinden birinin meşrulaştırmak olduğu tespiti yanlış değildir. (Syf. 13)
Egemen olanlar yaptıklarının doğru olduğuna inanmakla yetinmez halkın da inanmasını ister ve sonuç olarak karşımıza Kuran mahluk mudur değil midir? tartışmasındaki gibi öldürülen nice alimler gelir.
Akan kanın 'o Sünni idi' ve ya o 'Şii idi' diyerek meşrulaştırmak gelir.
Tamamen beşeri bir kurum olan ve vahiyle irtibatlı olmayan mezhebi oluşumlar, egemenin icraatlerine kılıf olarak kullanılmış, akan kan kutsanmış veya müsebbeb olmuş, İslam egemenlik hırsına ve aç gözlülüğe kurban gitmiş.
Bir mezhebe bağlı olmak illa ki şart mıdır? İslam ortak paydasında buluşulabilir mi? Özgürlük ve mezhep sorunu,Ortadoğuda mezhep savaşları, bu kitabın ana hatları.
İlgililerine, araştırmacılara, anlamak isteyene tavsiye.