Kaftanımı ikiye yırttım yakınımla paylaştım ve ikimiz de kaftansız yarı çıplak kaldık tıpkı Rus atasözündeki gibi: 'Bir anda birkaç tavşanı kovalarsan, bir tanesini bile yakalayamazsın.'
Bilimse şöyle diyor: her şeyden önce, tek bir kendini sev; çünkü yeryüzünde her şeyin temeli şahsi çıkara dayanır. Bir tek kendini seversen, işini de gerektiği gibi yaparsın ve kaftanında bütün kalır. Ekonomik doğruda buna destek veriyor, toplumda ne kadar şahsi iş yapılırsa, yani deyim yerindeyse, sağlam kaftan varsa, toplumun o kadar sağlam temelleri olur ve onda o kadar çok kamusal iş yapılır. Demek ki bir tek ve öncelikle kendime alarak aslında herkese almış gibi oluyorum ve yakınımın da yırtık bir kaftandan biraz daha fazla bir şey almasını, üstelik özel tek tek bağışlardan değil, ortak refah sonucunda almasını sağlıyorum. Yalın bir fikir ama ne yazık ki çok uzun zamandır gelmiyordu, heyecan ve hayalperestlikle erteleniyordu ama anlaşıldı ki biraz sivri zeka gerekiyormuş tahmin etmek için...
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Yalanı her zaman affedebilir insan; yalan sevimli birşeydir; çünkü insanı doğruya götürür. Hayır, tatsız olan şey yalan söyleyip bir de kendi yalanlarına tapıyor olmaları.
...
Kalbimi de büyüttüm sonunda
Artık bazen gözlerime tırmanıp bakıyor sokağa
Kirpiklerime tutunuyor, o ince parmaklıklara
Öyle çok büyüdü yani, görsen şaşarsın.
Kalbim sanırım büyüyünce
Sokaklarda ağlayan biri olacak
Rezillik yani maviş anne!
...
Didem Madak