Rabbimize sadece sıkıntı ve darlık anında dua edip, sıkıntısız rahat zamanımızda dua etmiyorsak çok büyük bir sorun var demektir! Bakın ayette bu kimselerden nasıl bahsediliyor:
"İnsana bir sıkıntı dokundu mu, gerek yan üstü yatarken, gerek otururken, gerekse ayakta iken (her hâlinde bu sıkıntıdan kurtulmak için) bize dua eder. Ama biz onun bu sıkıntısını ondan kaldırdık mı, sanki kendisine dokunan bir sıkıntı için bize hiç yalvarmamış gibi geçer gider. İşte o haddi aşanlara, yapmakta oldukları şeyler, böylece süslenmiş (hoş gösterilmiş)tir."
Yunus/12