İnsan bir kere küstü mü bir daha iyileşemezmiş... Mendel bana bunu bir kez daha hatırlattı. Bu da yetmedi unutmanın utancını tüm kalbimle hissettim. Bu kadar yetersiz hafızalarla insan olduğumuzu idda etmemizin nasıl bir yüksek egonun ürünü olduğunu gördüm.
Kalbim kırık ama daha aklı başında bitirdim kitabı.