Oysa, necip milletimizin ilk büyük tarihi kayıtları sayılan Orhun Abideleri'nden dahi, Türk boylarının bu kervanların peşinden gitmesinin onun yok olmasına yol açacağı, bu yüzden Türk milletinin Ötüken'de oturup, ancak, kervan, kafile göndermesi buyruluyor, kervanların peşinde gidenlerin "yurtsuz" kalacağı anlatılıyor. Yine. Orhun Abideleri'nde, Türklerin ipekli kumaş ve hediyelere düşkünlüğü anlatlıp, Çinlilerin altınlı ipeklilerinin yüzüne bakılmaması, bu ipekliler yüzünden Türk milletinin çözülüp, dağılacağı anlatılıyor.
Yani, bana sorarsanız Orhun Abideleri'nin ana fikri nedir, ben derim ki, ipek kervanlarının peşine takılan Türkler'i
uyarmak, vatanlarını terketmemeleri .için. yazılmış, derim ...
Batı ipeğin sırrını M.S. 559'de çözüyor, Göktürk Kitabeleri, 7. asırda yazıldığına göre, lpek Yolu'nun canlılığı tarih öncesine uzanıyor!