Bize gelen haberlere göre, bu yüzyılın ortalarında Frenk gemileri bu adalara uğramışlar, orada yaşayanlarla savaşıp onları yenmişler ve esirler almışlardır. Bu esirlerden bazılarını Uzak Mağrib sahillerinde satmışlar ve esirler sultanın hizmetine girmiştir. Arapçayı öğrendikten sonra, adaların durumu hakkında bilgi vermişlerdir. Ziraat için boynuzlarla toprağı sürdüklerini, topraklarında demir bulunmadığını, geçimlerini arpa ile sağladıklarını, hayvancılık olarak keçi beslediklerini, savaşlarda taş kullandıklarını ve taşları arkaya doğru fırlattıklarını, ibadetlerinin güneş doğarken ona secde etmek şeklinde olduğunu, hiç bir dini bilmediklerini ve kendilerine her hangi bir tebliğ ulaşmadığını söylemişlerdir