Hazret-i Ömer de, bir gün kılıcını kuşandı. Yanına oklarını ve mızrağını alıp herkesin önünde Kâbe'yi yedi defa tavaf etti. Oradaki müşriklere, yüksek sesle şunları söyledi:
- İşte ben de dînimi korumak için Allahü teâlânın yolunda hicret ediyorum. Karısını dul, çocuklarını yetim bırakmak, anasını ağlatmak isteyen varsa şu vâdinin arkasında önüme çıksın!...
Böylece Hazret-i Ömer ile yirmi kadar müslüman, güpegündüz, çekinmeden Medîne'ye doğru yola çıktılar.