Neden kanepeyi temizlemeni istemediğimi biliyor musun, oğlum? Çünkü arkadaşın bakarken kanepeyi silmek, orayı kirlettiği
için ona kızdığını göstermekle aynı şey olurdu. Bu hiç hoş olmazdı. Çünkü arkadaşın orayı bilerek kirletmedi ve babasının çalışırken
sıva döktüğü giysileri giyiyordu. İşte bulaşan kir, kir değildir; toz
da olsa, kireç de olsa, cila da olsa, kir değildir. Emek, kir getirmez.
Sakın işten gelen bir işçi hakkında "Pasaklı biri." deme! Onun yerine şöyle de! "Giysilerine emeğinin izleri, kalıntıları bulaşmış." Bunu sakın unutma! Arkadaşın Küçük Duvarcıyı da öncelikle sınıf arkada-
şın olduğu sonra da bir işçinin çocuğu olduğu için sevmelisin.