Şüphesiz ben Allah'ım, benden başka hiçbir ilâh yoktur. Onun için bana kulluk et ve beni anmak için
namaz kıl. (Taha-14)
Yani kulluk çok daha genel bir söylem, namaz ise kulluğun bir parçası oldu bu ayette. Sanki namaz o
kulluk etmemde bir enerji verme gibi, daha özel bir zaman geçirme gibi. Bununla beraber daha büyük kulluk
etmeye ulaşmaya mümkün oluyor. Allah bizi kendi ile iletişime geçmek için sanki numarasını veriyor
gibi. “Beni hatırlamak için namaz kıl” “Bana özelden mesaj at” gibi. Şu bilgiyi ediniyorum aslında: Ben
kıymetliyim. Beni sevdi ve bu muhataplığa layık gördüğü için bana teklif etti. Beni beğenmese beni hakir
görse beni niye tercih etmiş olsun. Eğer kendime kıymet vermezsem, O’nun tercihini aşağılamış oluyorum.
Beni muhataplığına seçtiğine göre ben kıymetliyim. Tercihini eleştirmemek için buna inanmam gerekli.
Reyhan Özyağlı