İngiliz başbakanı Gladston, ingiliz meclisinde yaptığı bir konuşmada eline mushaf'ı almış şöyle diyordu: "Bu kitap Mısırlıların kalplerinde ve kafalarında olduğu müddetçe onlara asla sahip olamayız."
Buram buram tarih kokan bir kitaptı. Anlamakta zorlandım çünkü öyle şeyler yaşanmış öyle zirveler ve toplantılar yapılmış ki. İnanın iki üç kere okunması gereken bir kitap. Bence Arap liderleri, Amerikanın politikasını, İsrailin yaptıklarının altındaki gerçekleri öğrenmeniz açısından ufuk açıcı bir kitap. 1980 li yıllarda kaleme alınan bir kitabı bu kadar geç farketmem tartışma konusu. Kitap ismi neticesinde FKÖ ( Filistin kurtuluş ötgütü) 'den bahsediyor. Neler yaptığına, nasıl kurulduğuna ve neleri yanlış yaptığına dair birçok bilgi içeriyor. Arap liderlerinin tutumunu da kitapta çokça yer vermiş. Biraz Filistin' e birazda tarihe ilginiz varsa mutlaka okumalısınız. Selam ve dua ile...
Zira Filistin sorunu, salt bir siyasal sorunun olmayıp aynı zamanda bir uygarlık sorunudur. Bu, bir ümmetin kendisini, iradesini, özgün bakışaçısını yitirmesini, kendi uygarlık anlayışını pratize etmekten yoksun kalışını ifade eden bir sorundur.
Kesin olan birşey varsa, o da şuydu: Zirvede ele alınan temel konu ne Fahd planıydı ne de Burgiba! Ele alınan tek bir plan vardı ki bu da Reagan planıydı.