... gözümüzü dışarılara dikmenin bir manası yok. Odaklanacağımız yer, bizatihi kendi irademizdir.
"Anlaşıldı."
O zaman, artık bir konuda bir karar verirken danışacağın ilk merci kendi iç dünyandır. Dış dünyadaki etkilerden uzak durmalısın; mesela maldan, mülkten, makamdan. Hiçbir seyin, senin kararın üzerinde hüküm sahibi olmasına müsaade etmemelisin.
"Senin dediğin gibi yapmaya çalışacağım.” Biliyorsun ki bunu yapabilmen için, herkesin sana gülmesini bile göze alarak iyi bir öğrenci olman gerekiyor. Zira böyle çetin bir yolda mesafe kat edebilmek için birkaç saatin ya da bir günün kâfi olmadığını bildiğini zannediyorum.