İnsan insana muhtaçtır. Mizantropluk edebiyatı yapmak gerçekçi insandan beklenmez. Münzeviliği, yalnızlığı yüceltmek mantıklı veya doğru bir şey değildir. İnsanlardan uzak kalmanın dinginlik vermesi, bir gün yanlarına dönmeyi düşündüğün zaman kesinlikle orada olacağını bildiğin insanların var olmasıyla mümkün olabilir. Onlardan sonsuza dek ayrı kalıp mutlu yaşayamaz insan, onların varlığına güveniyoruz. Yalnızlığı seçtim diyenlere bir bakın. Eğer bir yazar, filozof falan ise yalnız değildir, çünkü okuyucuları vardır, acısını okuyucuları alır. Yalnızlığı seçtim diyenlere bir bakın. Eğer ıssız bir yere yerleşmişse, dost bildikleriyle telefondan vb. bir şekilde iletişim hâlindedir, yalnız değildir. Yalnız kalabilen insan bunalır, boğulur. İnsanın acısını insan alır demiş şair. Ruhun refahı bir diğer ruh ile kaimdir. İnsan yalnız değildir, tek başınalığı seçer.