Gerçekten de yabancılarla savaş bir iç savaştan daha tatlı bir beladır; ama kendi rahatımız için başkalarının rahatını kaçırmak da öyle büyük bir haksızlık ki bunu Tanrı'nın hoş göreceğini sanmam.
Bence en dayanılmaz, en korkunç durum uyanık olupta azap çeken bir ruhun duyduğunu anlatma olanağı bulamamasıdır. Dili kesildikten sonra işkence edilen insanların durumuna benzetebiliriz bunu...