Bazen adamın zahiri adil olur, Hakkında konuşulan kişiyle aralarında bir düşmanlık da olmaz.Fakat bazen insanlara taarruz etmek, onların kötülüklerini zikretmek bu adamın âdeti olur.Bu durum her ne kadar o adam adil zannedilse de gerçekte adil olmadığını gösteriyor. Çünkü gıybet yapan fasıktır. Böyle yapmak o adamın âdeti olsa bile şahitliği kabul edilmez. Ancak insanlar alışkanlıkların çoğunluğundan dolayı karşılıklı hoşgörülü davrandılar ve ne yazık ki mahlukatın bu hastalıkları üzerine fazla eğilmediler.