Kuzu annesini bulamadıktan sonra
Yüzlerce koyuna gitse neye yarar ?
Ondan uzak nâdana yakın
Huzurum değil olsa olsa kederim olur
Nâdanla buluşmak neye yarar ki !
Çoğunun elini tutmam bir şan mıdır bana
Bana lazım olandan uzak kaldıktan sonra
Başkaları beni görmüş ne ifade eder
S. Yusuf
Bedeli olan bir davranış
Ne zaman dürüst olsam
Mutlaka bir bedel öderim
Ve karşılığı yalnız kalış
Yaratılanla uyumlu olup
Cana yakın ve dost olabilmek için On görüp bir söyle(me)mek gerek..
İnsan ucu kendisine dokunan hiçbir dürüstlüğü görmek istemiyor. O yakıcı hakikatle karşılaşmak çok acı verici.
Halbuki iyi niyetle ve zararsız yalanların hiçbir sakıncası yoktur.
Hem de hayra vesile olur.
İnsanlar inanmaya hazır bir halde sorgulamadan güven içinde yaşamaya devam ederler.
İstedikleride budur zaten.
Sorgunun ve şüphenin rahatsız ediciliğinden uzak mutlu bir aldanış.
Hem kime ne zararı vardır bunun ?
Dünya hayatı uyuyan birinin rüyasından ibaret değil miydi ?
Bırakın uyuyalım derler..
Acı gerçekle karşılaşmadan uyanmak dileğiyle..
Yeteneklerine ve bilgine başkalarına yardım fırsatı diye bak.
Güçlü ve bilge kişiye yetenekleri, ezmek için değil, güçsüze yardım etmek ve onu desteklemek için verilmiştir.
-JOHN RUSKIN