Bir gün dervişe sordu bir pir-i fani: Ey gezgin!
Ne zamana dek Hak erlerinden bahsedeceksin?
Dedi ki: Onlardan bahsetmek gönlümü hoş eder
Zira yiğit erlerin bahsi kadınların hoşuna gider
Şekerim yoksa bile şekerden bahsederim
Kuşkusuz bu, zehir içmekten iyidir benim için
Onlardan değilsem de onlardan bahsederim
Candan söylediğim için sevinçle dolar yüreğim
Feridüddin Attar, Mantık'ut-Tayr
Yoksulluk çekmemek için iki yol vardır: kendi servetini arttırmak ve kendi ihtiyaçlarını azaltmak. İlki bizde değildir, ikincisi hep bizim elimizdedir.
Neşeyi korumanın başlıca sırrı önemsiz şeylerin bizi kaygılandırmasına izin vermemek ve aynı zamanda payımıza düşen o küçük hazların değerini bilmektir.
-SMILES